Sekreterlik deyince akla önce bu mesleğin ne zaman, nerede, nasıl ortaya çıktığı sorusu geliyor. Ama inanır mısınız, İstanbul kazan ben kepçe bu sorunun yanıtını bulamadım. Okuluna gittim gene cevap alamadım. Üç kitap sağladım, bin bir güçlükle, içinde bu konuda tek bir satıra rastlamadım. Sonunda bu mesleğin öğretmeni, bu sevdadan vazgeçmemi öğütledi.
Gazete ilânlarına göre sekreterler, yabancı dil bilecek, evrak kayıt ve dosyalama işlerinden anlayacak, telefonlara bakacak, ofis aletlerini kullanacak, görüntüsü hoş yaşı da 25 olacaktı.
Bu kadar genç yaşta bu kadar marifetli olmak acaba mümkün olabiliyor muydu? Bilmiyorum.
Biz gene kendimize dönelim, sekreterlik mesleğinin özelliklerini “Beklentiler” ve “Nitelikler” diye iki başlık altında toplayalım ve sırasıyla irdeleyelim.
1.Beklentiler:
Güler yüzlü, ciddi, sorumlu, dikkatli, özenli, güvenilir, saygılı, yardımsever, sevecen, özverili, düzenli, takipçi, sırdaş, psikolog ve sabırlı olmak.
2.Nitelikler:
Yabancı dil bilmek, yüksek okul mezunu olmak (bence şart değil), büro aletlerini kullanmak, dosyalama konusunda bilgi sahibi hatta deneyimli olmak.
Bir sekreter için “nitelikler” gerekli ama yeterli olmayabilir. Asıl başarıyı belki de “Beklentiler” sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder